zaterdag 31 mei 2014

Een zakcentje verdienen


Bron: hva.nl landvanmelkenhoning.blogspot.nl een zakcentje verdienen

Op momenten dat je erg krap komt te zitten, ga je vanzelf op zoek naar manieren om extra bij te verdienen. Zo heb ik toentertijd geëxperimenteerd met mysteryshoppen. Je koopt een bepaald product en houdt in de gaten op welke wijze je benaderd wordt door de verkoper. Naderhand vul je een evaluatie in en breng je het gekochte artikel weer terug naar de winkel. Hoewel het leuk was om een keer gedaan te hebben, heb ik het sindsdien niet meer herhaald. Het is vrij arbeidsintensief en ook wel ongemakkelijk. Je loopt iemand toch min of meer voor de gek te houden.

Natuurlijk zijn er nog talloze andere manieren om bij te verdienen. Je kunt jezelf bijvoorbeeld beschikbaar stellen als proefpersoon voor nieuwe medicatie en behandelingen. Een medicijn wordt eerst altijd getest in het laboratorium en op dieren en daarna op mensen. Op zich is het dus erg nobel dat mensen zich als proefpersoon beschikbaar stellen. Sommige medicijnen maken het leven van mensen toch net iets draaglijker en het redt soms zelfs levens. Toch heb ik dit altijd al een beetje griezelig gevonden. Daarnaast kost het ook erg veel tijd. Je bent zo een paar dagen van huis. Tijdens mijn studententijd kende ik iemand die hier regelmatig aan mee deed. Het verdient goed, dat wel.

Verder zijn er veel mensen die meedoen aan spaarprogramma's via de mail. Ook ik heb me daar eens voor aangemeld, maar werd letterlijk gek van al die schreeuwerige mails. Ik krijg sowieso al genoeg mails te verstouwen en beleef er absoluut geen vreugde aan om allerlei reclamemail 'af te klikken'.

Ik heb me toentertijd ook ingeschreven bij een marktonderzoeksbureau. Bij dit onderzoeksbureau ben ik nog steeds ingeschreven. Via hen heb ik afgelopen weken aan een paneldiscussie en een onderzoekje meegedaan. De oogst was €135,-. Niet verkeerd, maar bovenal waren het ook leuke en interessante dingen om aan mee te doen. Nu er geen financiële noodzaak is tot bijverdienen blijft dat laatste toch wel het belangrijkst. Aan de hand van de beschrijving kun je zien of het onderzoekje je aanspreekt. Via een korte vragenlijst beoordeelt het bureau vervolgens of je een geschikte deelnemer bent. Op die manier passen de onderzoekjes ook altijd wel bij je interesses en voorkeuren.

Breng jij je dagen wél door met reclamemail en in laboratoria? Of heb jij andere leuke tips en ideeën om af en toe een zakcentje bij te verdienen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...